اهداف کلی و اصلی آموزش زبان

  • ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان
  • سوق دادن دانش‌آموزان به سمت کاربرد واقعی زبان انگلیسی که همان ایجاد ارتباط با دیگران می‌باشد
  • تمرکز روی چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی که به ترتیب عبارتند از:
    مهارت گفتاری یا Speaking
    مهارت شنیداری یا Listening
    مهارت خواندن و درک مطلب یا Reading
    مهارت نوشتاری یا Writing
  • تاکید روی نکات گفتاری به جای نکات نوشتاری
  • تاکید روی محاوره به جای گرامر
  • تاکید روی روان صحبت کردن به جای صحیح صحبت کردن دانش‌آموز
  • استفاده از سیستم (CLT (Communication Language Teaching
  • استفاده از ابزار آموزش CD صوتی/فیلم‌های انگلیسی و انیمیشن‌های زبان/ فلش کارت/ پوستر/ تصاویر مجلات و روزنامه‌ها/ فرهنگ لغت تصویری
  • استفاده از کتاب‌های مکمل آموزش
  • استفاده از تکنیک سایه (Shadowing) با متن و بدون متن که به نوعی بازگویی و تکرار کردن متن شنیداری می‌باشد که تکنیکی بسیار مناسب برای تقویت تلفظ و لهجه است.
  • تاکید روی تلفظ صحیح

 

اهداف جزیی آموزش زبان در پایه پیش دبستانی:

  • آشنایی با زبان انگلیسی از طریق داستان، شعرهای همراه، با ACT کارهای هنری سرگرم کننده و کاردستی و بازی که در عین حال محرک حسی دانشی (شناختی) و رشد و نمو اجتماعی کودکان را نیز تقویت می‌کند.
  • تمرکز و حافظه کودک از طریق بازی ارتقا پیدا کرده و قدرت خلاقیت و تفکر او نیز افزایش می‌یابد.
  • در این پایه کودک دنیای اطراف خود را با کلمات انگلیسی می‌شناسد و رابطه بین حروف انگلیسی و صدای آنها را کشف می کند.
  • یادگیری حروف و اعداد یک تا ده

 

اهداف آموزش زبان در مهدکودک:

  • استفاده از ابزار آموزش (CD صوتی/ فیلم‌های انگلیسی و انیمیشن‌های زبان/ فلش کارت/پوستر)
  • تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری با یادگیری زبان از طریق بازی-خلاقیت با لذت و اشتیاق و افزایش اعتماد به نفس

تقویت هوش‌های چندگانه به طریق زیر:

  • پیشرفت میزان هوش کلامی و استفاده از توانمندی‌های‌شان برای اهداف مورد نیاز
  • بازی‌ها/شعرها/داستان‌ها و پروژه‌ها هدف زبانی دارد که با تمرین یک موقعیت اجتماعی را آموزش می‌دهد.

اهداف کلی و اصلی آموزش زبان در کودکستان و پیش‌دبستانی:

  • ایجاد انگیزه و علاقه در بین دانش‌آموزان
  • سوق دادن دانش‌آموزان به سمت کاربرد واقعی زبان انگلیسی که همان ایجاد ارتباط با دیگران می‌باشد
  • آشنایی با محیط اطراف (خانواده، کلاس، محیط اجتماع)

تمرکز روی دو بخش از مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی که به ترتیب عبارتند از:

  • مهارت‌های شنیداری (Listening)
  • مهارت‌های گفتاری (Speaking)
  • تاکید روی نکات گفتاری
  • استفاده از سیستم (CLT (Communication Language Teaching

 

کتاب‌های مورد استفاده:

پیش‌دبستان یک:

پیش‌دبستان دو:

پیش‌دبستان یک و دو:

فهرست